02.09.2016 / Savjeti za poduzetnike

Izrada poslovnog plana – greške koje trebate izbjegavati

Izrada poslovnog plana

Pokretanje vlastitog posla zahtjevan je proces, ali svi koji se odluče za to moraju imati dobro isplanirane buduće aktivnosti. Izrada poslovnog plana je potrebna i vama samima kako bi si jasno predočili ciljeve vašeg poslovanja. Pišući poslovni plan razmišljajte o budućim događajima i njihovim posljedicama na vaše poduzeće ili obrt, ali i o tome kako ih riješiti. Zato je poslovni plan dokument koji svaki poduzetnik u današnje vrijeme mora imati i definitivno je jedan od čimbenika koji povećavaju uspjeh poslovanja. Vaša je odgovornost da samostalno prikupite što više kvalitetnih informacija o svim aspektima poslovanja. No najvažnije je da investicijski plan poduzetnik prije svega izrađuje zbog sebe kako bi mogao donijeti kvalitetne poslovne odluke i time omogućio svoje uspješno poslovanje. Opasnost koja stoji na putu realizacije svake poduzetničke ideje je ambicija stvaranja nerealne slike. Samozavaravanje s uljepšanim podacima uzrokovat će ozbiljne probleme kod prvih tržnih iskušenja i tržnih poremećaja.

To je dokument koji detaljno razrađuje poduzetničku ideju i daje preciznu procjenu budućeg poslovnog i financijskog razvoja tvrtke tijekom određenog razdoblja. Osim toga, poslovni plan sadrži i analizu bitnih čimbenika poslovanja i razvoja, te daje cjelovito i potanko razrađeno obrazloženje o ulaganjima u posao. Drugim riječima, to je konkretna analiza poduzetničke ideje, opisuje što se namjerava raditi, gdje, kako i kad, te kakvi se poslovni rezultati očekuju. Također predviđa moguće probleme i alternativna rješenja.

Izrada poslovnog plana i česte pogreške

Važno je da ulazni elementi poslovnog plana budu što je moguće realniji, pri čemu treba izbjeći uobičajene poduzetničke pogreške:

  1. Kriva procjena tržišta – nerealna ocjena tržišta i mogućnost plasmana
  2. Kriva procjena troškova – podcijenjeni troškovi poslovanja
  3. Kriva procjena prihoda – precijenjeni ukupni prihodi
  4. Nedostatak obrtnih sredstava za poslovanje
  5. Ne prati se ostvarivanje poslovnog plana

Poslovni plan mora biti:

  • Lako čitljiv i razumljiv
  • Orijentiran prema tržištu
  • Imati uvjerljivu razvojnu viziju
  • Procijeniti konkurenciju

Obratite se našim Recupero stručnjacima knjigovodstveni servis u Zagrebu ili knjigovodstveni servis u Osijeku, za dodatnu pomoć i savjete.

Pročitajte naš sljedeći članak: Što je EORI broj i tko ga treba imati

Podijeli:

Nedavne objave