14.06.2016 / Knjigovodstveni savjeti Savjeti za poduzetnike

Otvaranje obrta – detaljan vodič

Otvaranje obrta jednostavan je postupak. Vrlo bitno je da se dobro pripremite i proučite što vam je sve potrebno kako biste to mogli odraditi u vrlo kratkom vremenu.

Otvaranje obrta u koracima

1. Naziv obrta i djelatnosti
Naziv obrta se sastoji od 3 dijela. Naziv pod kojim posluje obrt (tvrtka) ima oznaku obrta, ime i prezime obrtnika i sjedište, a može sadržavati i posebne oznake. Djelatnost obrta također određujete sami, sukladno Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti (NKD Hrvatska). Možete odabrati više djelatnosti, ali jedna mora biti glavna.      

Vrste obrta:

  1. Slobodni obrt – za obavljanje se kao uvjet ne traži dokaz od stručnoj osposobljenosti, srednjem strukovnom obrazovanju ili majstorski ispit.
  2. Vezani obrt – za obavljanje sa kao uvjet traži dokaz o stručnoj osposobljenosti, srednjem strukovnom obrazovanju ili majstorski ispit.
  3. Povlašteni obrt – smije se obavljati samo na temelju povlastice, odnosno dozvole koju izdaje nadležno ministarstvo, odnosno drugo tijelo čija je nadležnost propisana posebnim propisom ovisno o djelatnosti.

2. Prijava za upis u obrtni registar

Otvaranje obrta je moguće posredstvom servisa hitro.hr ili direktno u nadležnom uredu. OR obrazac se može skinuti sa interneta i sastoji se od dvije stranice u kojima će biti navedeni vaši osobni podaci, naziv i sjedište obrta, te lista vaših djelatnosti. Ponesite osobnu iskaznicu ili putovnicu, dokaz da udovoljavate posebnim zdrastvenim uvjetima (ako je potrebno), dokaz o pravu korištenja prostora (ako je potrebno), potrebne dokaze za vezane obrte (stručna sprema, majstorski ispit ili stručna osposobljenost) te eventualne druge potrebne obrasce, npr, ako registrirate izdvojeni pogon, ako ima više vlasnika i sl.

3. Banka
Nakon što ste papire predali u najbliži registarski ured i ako je sve dobro, potrebno je izvršiti uplate za registriranje obrta i troškove izdavanja obrtnice. Broj računa i iznose ćete dobiti u hitro.hr-u, odnosno u Uredu državne uprave. Ti troškovi iznose ukupno 470,00 kuna i odnose se na 200,00 kuna za obrtnicu, 200,00 kuna za troškove registracije obrta i 70,00 kuna biljega.

4. Ured državne uprave
S izvršenim uplatama i potrebnim papirima ured zaprima zahtjev i izdaje vam potvrdu da je zahtjev zaprimljen. Vrijeme obrade zahtjeva je nekoliko dana. U međuvremenu online možete provjeravati jesu li registrirali obrt.

5. Izrada pečata
Pečat treba sadržavati naziv obrta i adresu. Za izradu pečata potrebna je kopija Rješenja o upisu obrta u obrtni registar. Trošak izrade pečata je oko 150-200 kn.

6. Porezna uprava
U roku od 8 dana potebno je izvršiti prijavu obrta u poreznoj upravi, nadležnoj prema sjedištu obrta, radi upisa u registar poreznih obveznika. Njima ćete odnijeti obrazac RPO, RitaO-A, RPO-B.

7. Banka
U banci je potrebno otvoriti žiro račun (potrebna osobna iskaznica, rješenje, potpisana obrtnica i pečat).

8. Mirovinsko i zdrastveno
Obrt je potrebno prijaviti u sustav mirovinskog osiguranja e-mirovinsko, a što je ujedno i prijava na zdrastveno osiguranje.
Nakon dobivanja potvrde sa HZZO-a, sve je gotovo i  spremno da počnete sa radom

Ukoliko želite dodatne savjete slobodno kontaktirajte  naš knjigovodstveni servis.

Pročitajte sljedeći članak: Kako osnovati jednostavni d.o.o. (j.d.o.o.)

 

Podijeli:

Nedavne objave