24.08.2016 / Savjeti za poduzetnike

Poduzetništvo – oblici i karakteristike

Poduzetništvo je spremnost pojedinca ili više partnera da uz određeno ulaganje kapitala i preuzimanje rizika uđe u poslovni pothvat sa ciljem stavaranja profita.

Što mora sadržavati poduzetništvo

U poduzetništvu nužno nailazimo na:

  • Poslovnu ideju
  • Motivaciju
  • Znanje i vještine
  • Tržište roba i usluga
  • Osnovna obrtna i financijska sredstava
  • Detaljno izrađen poslovni plan
  • Sposobnost preuzimanja rizika i odgovornosti

Karakteristike poduzetništva

Poduzetnika privlači neravnoteža u okruženju. On u tome vidi priliku da ponudi novo rješenje, novi proizvod, novu uslugu ili nove procese koji će pozitivno utjecati na razvoj zajednice ili kvalitetu života u zajednici.

Dok drugi nedostatke u okruženju smatraju neugodnom situacijom i toleriraju ih, poduzetnik ima osobine koje ga pokreću, inspiriraju, daju mu hrabrost i snagu u odlučnosti da novim kreativnim idejama nađe izlaz iz neugodne situacije, a pritom ostvari odgovarajući profit.

Ponekad poduzetnik inspiriran novim idejama i pristupom želi promijeniti sadašnje stanje i pokrenuti razvoj zajednice.

Kako bi uspješno poslovali poduzetnici moraju utjecati na:

  • Investitore – potencijalne ulagače pa makar to bili i članovi obitelji
  • Članove tima i zaposlenike – kako bi prihvatili posao i bili produktivni
  • Kupce – koji će kupiti njihov proizvod, uslugu inovaciju ili ideju

Oblici poduzetništva

  • Tradicionalno
  • Korporativno
  • Socijalno

Tradiocionalno poduzetništvo

Tradicionalno poduzetništvo su mala i srednja poduzeća koja stječu profit provodeći:

  • inovativne metode
  • razumno preuzimajući rizik
  • samouvjereno provode aktivnosti koje vode realiziranju cilja
  • rade uporno i kontinuirano
  • poduzimaju sve raspoložive mjere uz preuzimanje odgovornosti kako bi realizirali zacrtanu viziju.

Koncept tradicionalnog poduzetništva je:

  • Generiranje novih ideja
  • Identificiranje ideje i jasna vizija
  • Identificiranje tržišta i ključnih dionika
  • Pokretanje vlastitog pothvata
  • Razvijanje infrastrukture
  • Provođenje studije izvedivosti
  • Planiranje poslovanja

Korporativno poduzetništvo

Korporativno poduzetništvo zahtjeva vještine i alate koji su potrebni da se iskoriste prilike koje se ukažu u velikim organizacijama kako bi se ostvario odličan poslovni rezultat i održiva konkurentska prednost u sve promjenjivijim tržišnim uvjetima.

Korporacijsko poduzetništvo zahtjeva:

  • poduzetničko razmišljanje suvremenih korporativnih menadžera
  • poduzetništvo u velikim poduzećima
  • novi način korištenja, održavanja i zadržavanja inovacija i ostvarivanja profita.

Rezultati:

  1. Stvaranje “poduzeća” unutar postojećih organizacija
  2. Stvaranje novih proizvoda, usluga, procesa
  3. Kontinuirano obnavljanje strategije konkurentske pozicije

Socijalno poduzetništvo

Socijalno ili društveno poduzetništvo je koncept koji pokreće stvaranje ekonomske i socijalne vrijednosti kroz izgradnju novih vrijednosti i društvenih promjena koje zadovoljavaju potrebe i nude zapošljavanje teško zapošljivih i marginaliziranih društvenih kategorija.

Inovativan i kreativan poduzetnički model rješavanja društvenih i ekoloških pitanja koristi se kako bi se potaknuo održivi razvoj, zapošljavanje na korist široj društvenoj zajednici.

Njime se nude usluge, proizvodi i aktivnosti koje ne bi bile ponuđene na tržištu, a stvaraju dobra koja mogu svi podjednako koristiti. Socijalno poduzetništvo izgrađuje temelje za društvene promjene i često zadovoljava potrebe zajednice kroz participi- ranje članova te iste zajednice.

Socijalno poduzetništvo temelji se na:

  • Neovisnosti
  • Društvenim vrijednostima
  • Demokratičnosti

Za dodatnu pomoć obratite se našem stručnom Recupero timu.

Pročitajte naš sljedeći članak: Tko je poduzetnik?

Podijeli:

Nedavne objave