18.08.2016 / Savjeti za pisanje i provedbu EU projekata

Promotivni materijali u EU projektima

Promotivni materijali za popularizaciju EU projekta

Kako bi se povećala vidljivost EU projekata prijavitelji su obvezni izraditi određenu količinu promotivnih materijala. To mogu biti letci, majice, kemijske olovke, blokići ili nešto drugo što prijavitelj smatra da će najbolje zainteresirati javnost. EU projekti i promotivni materijali za njih nezaobilazan su spoj.

Kolika se sredstva izdvajaju za promotivne materijale?

Ako ste ikad provodili EU projekt onda sigurno znate kako EU daje pozamašna sredstva za promotivne materijale kako bi se povećala vidljivost projekta. Prijavitelji projekta naravno u svojim budžetima maksimalno iskoriste dana sredstva, jer kad su sredstva odobrena, logično je da će potrošiti cijeli iznos. Tada imamo jedan zanimljiv paradoks – ogromne količine letaka, majica, olovaka sa logom EU i nazivom projekta.

Letci i brošure se u početku dijele na sve strane, na svim aktivnostima, svim sudionicima projekta, ali nakon nekog vremena svi uvide kako je nemoguće podijeliti ogromnu količinu napravljenih letaka i brošura za projekt koji je davno završio. Neki u tim trenucima pribjegavaju skladištenju istih, dok su drugi snalažljiviji pa ih koriste za potpale kamina, roštilja i ostalih sličnih aktivnosti.

Druga je pak strana kada se odlučite za izradu majica s logom EU i imenom projekta. Tada većinom svim svojim poznanicima dijelite majice u nadi da će ih oni nositi i tako promovirati projekt i izvan krugova na koje se projekt odnosi. Tako sam i sama, po dolasku u jednu udrugu, odmah na dar dobila majicu. Moram vam reći da je i dalje imam, za neke sportske aktivnosti zbilja dobro dođe. Većina majica financiranih putem EU projekata doživjela je sličnu sudbinu, tako da u majicama s logom projekta spavaju supružnici provoditelja, njihovi prijatelji, rodbina, susjedi…

Ovo su samo neki od primjera što se događa s promotivnim materijalima EU projekata. Za vrijeme pisanja ovog bloga kontaktirala sam svoje kolege koji su također provodili EU projekte. Manje-više iskustva svih s kojima sam pričala su slična. Neki čak i danas imaju u podrumima skladištene letke od projekta koji je završio prije nekoliko godina. Na pitanje zašto ih još uvijek čuvaju samo se nasmiju i kažu da ne znaju gdje bi s njima.

Kako se pravdaju odobrena sredstva?

S druge strane imamo situaciju pravdanja odobrenih sredstava. Kada čekate konačno odobrenje i povrat uloženog, često od strane ugovornog tijela dobivate komentare na svoje financijske izvještaje. Tako smo i mi imali zanimljivu situaciju, dok sam volontirala u jednoj udruzi. Naime, ugovorno tijelo tražilo je objašnjenje za stavku reprezentacije jer su 3 osobe su tijekom projekta išle na radionicu koja je bila udaljena od mjesta rada provoditelja projekta, te su tokom puta stali i popili kavu. Ugovorno tijelo našlo je svrsi shodno postaviti slijedeće pitanje u komentaru: „Ako su na radionicu išle 3 osobe, zašto su popijene 4 kave?“. Kada pročitate takav komentar zbilja ste u situaciji da ne znate da li bi se smijali ili plakali. Zašto su popijene 4 kave, glasi to najčuvenije pitanje. Zato što je jedna od osoba koje su išle popila 2. Zbilja teško za zaključiti gdje je nestala 4 kava. Kolega je imao slični situaciju kada je morao objašnjavati zašto je na radionici bilo 135 ljudi, a po otpremnici dobavljača vidljivo je da je naručeno 150 sendviča.

A vaši, gdje su završili vaši promotivni materijali?

Za dodatne savjete, obratite se stručnom Recupero timu u knjigovodstveni servis u Zagrebu ili knjigovodstveni servis u Osijeku.

Pročitajte naš sljedeći članak: EU stručnjaci – kraljevi administracije 

Podijeli:

Nedavne objave